Všeobecné obchodné podmienky

Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky„) upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a Nás ako Obchodníka:

GÁBRIŠ, s.r.o.

Sídlo:                Tehelná 32, 903 01 Senec

Registrácia:        Obchodný register vedený Mestským súdom Bratislava III,  oddiel: Sro, vložka č. 100414/B

Konajúca prostredníctvom: Alexander Gábriš, konateľ, Roman Gábriš, konateľ

IČO:                  47 898 771,

DIČ:                  2024135355

IČ DPH: SK2024135355

Bankové spojenie:  SK 65 0200 0000 0033 6255 9358

E-mail:               sticking@sticking.sk

Tel. číslo:           0949 827 654

Webové sídlo:     www.eshop.sticking.skwww.sticking.sk

Korešpondenčná adresa: Tehelná 32, 903 01 Senec

v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na webovej stránke: www.eshop.sticking.sk.

Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete v odkaze: ochrana osobných údajov.

Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.

Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.

I.

NIEKTORÉ DEFINÍCIE

 

  1. Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar.
  1. Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie.
  1. Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku Tovaru. Celková cena je konečná.
  1. DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.
  1. E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Nami na adrese www.eshop.sticking.sk, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru.
  1. Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu.
  1. My sme spoločnosť GÁBRIŠ, s.r.o., so sídlom Tehelná 32, 903 01 Senec, IČO 47 898 771 zapísaná v Obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III,  oddiel: Sro, vložka č. 100414/B,  e-mail oznacenie.bolt@sticking.sk, telefónne číslo 0949 827 654, právnymi predpismi označovaná ako obchodník.
  1. Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami.
  1. Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope. Informácie o vlastnostiach jednotlivých Tovarov sú dostupné v popise Tovaru priamo v E-shope.
  1. Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv.
  1. Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope, kupujúci.
  1. Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.
  1. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá nakupuje Tovar prostredníctvom E-shopu na adrese  www.eshop.sticking.sk a ktorej tento Tovar neslúži na výkon jej zamestnania, povolania alebo podnikania.

II.

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE

 

  1. Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu.
  1. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru budeme teda považovať za správne a pravdivé.

III.

UZATVORENIE ZMLUVY

 

  1. Zmluvu s Nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
  1. Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradíte Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (teda najmä za prístup k internetu), žiadne ďalšie náklady účtované Nami teda nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
  1. K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje:
  1. a)Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom „Pridať do košíka“);
  2. b)Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia;
  3. c)Vaše identifikačné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä v rozsahu meno, priezvisko, doručovacia adresa, telefónne číslo a e-mailová adresa, fakturačné údaje.
  1. V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ Objednávku vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami, v opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby “ budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
  1. Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, kedy Nám bude doručená, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.
  1. Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný alebo prípady, kedy objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je z našej strany umožnené. Informáciu o maximálnom počte kusov Tovaru Vám však vždy v rámci E-shopu vopred poskytneme a nemala by pre Vás byť teda prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte.
  1. V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte. V prípade, že Našu ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica.
  1. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok  na zaplatenie Celkovej ceny.
  1. V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný, ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.

IV.

UŽIVATEĽSKÝ ÚČET

 

  1. Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
  1. Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať.
  1. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
  1. Užívateľský účet je osobný a nie ste teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami.
  1. Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť, a to najmä v prípade, keď ho dlhšie než dva roky nevyužívate, či v prípade, kedy porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
  1. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.

V.

CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

 

  1. Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
  1. Celková cena je uvedená vrátane DPH vrátane všetkých daní a poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi.
  1. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať platbou kartou. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu STRIPE, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: www.stripe.com. V prípade platby kartou online je Celková hradená ihneď po ukončení objednávky.
  1. Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k Tovaru a dostupná v Užívateľskom účte, ak ho máte zriadený.
  1. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete.

VI.

DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA NÁHODNEJ SKAZY A NÁHODNÉHO ZHORŠENIA PREDMETU KÚPY

 

  1. Tovar Vám bude doručený spôsobom kuriérskej spoločnosti DPD.
  1. Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky.
  1. Tovar sme Vám povinní doručiť bezodkladne, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uzavretia Zmluvy. Pri plnení Zmluvy môžu nastať také skutočnosti, ktoré budú mať vplyv na termín doručenia Vami objednaného Tovaru. O zmene termínu doručenia a o novom predpokladanom termíne doručenia objednaného Tovaru Vás budeme e-mailom bezodkladne informovať, pričom Vaše právo odstúpiť od Zmluvy týmto nie je dotknuté. Súčasťou Nášho oznámenia o novom termíne doručenia Tovaru je aj Naša žiadosť adresovaná Vám na vyjadrenie, či trváte na dodaní Vami objednaného Tovaru v novom termíne.
  1. Pri preberaní Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k poškodeniu obalu, ktoré svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupu do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.
  1. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. VI, bod 4 týchto Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme predmetné právo vykonať, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru,  prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody, ak vznikne.
  1. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
  1. Nebezpečie škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, keď Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. VI, bod 4 týchto Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.

VII.

PRÁVA ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY

 

  1. Zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má Tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania Tovaru. Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Spotrebiteľom.
  1. Tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v Zmluve, je vhodný na konkrétny účel, s ktorým sme oboznámili Spotrebiteľa najneskôr pri uzavretí kúpnej Zmluvy a s ktorým Spotrebiteľ súhlasil, vyznačuje sa v Zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (funkčnosť), vyznačuje sa v Zmluve vymedzenou schopnosťou fungovať s hardvérom alebo softvérom, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa, bez potreby zmeny predanej veci, hardvéru alebo softvéru (kompatibilita), a tiež s hardvérom alebo softvérom odlišnými od tých, s ktorými sa vec rovnakého druhu bežne používa (interoperabilita), vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v Zmluve, je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v Zmluve, je dodaný s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v Zmluve, a sú dodané aktualizácie vymedzené v Zmluve, ak ide o vec s digitálnymi prvkami.
  1. Tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak je vhodný na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré sme sprístupnili Spotrebiteľovi pred uzavretím Zmluvy, je dodaný s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať, a je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (životnosť), aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže Spotrebiteľ dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie, naše alebo inej osoby v reťazci dodávok, vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii veci alebo na jej označení; za výrobcu sa považuje zhotoviteľ veci, dovozca veci na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na vec umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie.
  1. Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak sme pri uzavretí Zmluvy výslovne oboznámil Spotrebiteľa, že určitá vlastnosť Tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a Spotrebiteľ s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil.
  1. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek našej prevádzkarni, u inej osoby, o ktorej sme oboznámil Spotrebiteľa pred uzavretím Zmluvy alebo pred odoslaním Objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese nášho sídla alebo na inej adrese, o ktorej sme oboznámili Spotrebiteľa pri uzavretí Zmluvy alebo po uzavretí Zmluvy.
  1. Spotrebiteľovi poskytneme písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. V potvrdení o vytknutí vady uvedieme lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  1. Ak odmietneme zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámime Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže našu zodpovednosť za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a my nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.
  1. Ak zodpovedáme za vadu Tovaru, Spotrebiteľ má voči nám právo na odstránenie vady, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od Zmluvy odstúpiť. Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom spôsobil Spotrebiteľovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob spôsobil Spotrebiteľovi značné ťažkosti.
  1. Môžeme odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od Zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak sme Tovar neopravili ani nevymenili, neopravili ani nevymenili v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka, odmietli odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka, Tovar má vadu napriek oprave alebo výmene veci, vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu alebo odstúpenie od Zmluvy, alebo ak sme vyhlásili alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa.
  1. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy, ak je vada veci zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že vada je zanedbateľná, znášame my.
  1. Opravíme alebo vymeníme vec v primeranej lehote po tom, čo Spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí Spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý Spotrebiteľ vec požadoval. Za účelom opravy alebo výmeny nám Spotrebiteľ odovzdá alebo sprístupní Tovar Náklady prevzatia Tovaru znášame my.
  1. Ak Spotrebiteľ neprevezme Tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môžeme vec predať. Ak ide o Tovar väčšej hodnoty, predávajúci Spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie Tovaru. Bezodkladne po predaji vyplatíme Spotrebiteľovi výťažok z predaja Tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak Spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote, ktorú uvedieme v oznámení o zamýšľanom predaji Tovaru. Tovar môžeme na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré sme účelne vynaložil na úschovu Tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
  1. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 Občianskeho zákonníka, považuje sa za vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže inak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
  1. Nárok zo zodpovednosti za vady je potrebné uplatniť na súde vo všeobecnej premlčacej lehote, ktorá začína plynúť odo dňa, keď nadobúdať vytkol vadu u scudziteľa. Ak zákon ustanovuje, že nadobúdateľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady aj bez toho, aby vadu vytkol, premlčacia lehota začína plynúť odo dňa plnenia. Ak však ide o nepretržité plnenie, premlčacia lehota plynie odo dňa prejavenia vady a neuplynie skôr, ako za dva mesiace po tom, čo sa s plnením prestalo.
  1. Zodpovedáme za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení.

VIII.

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  1. K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
  1. Spotrebiteľ má výlučne v prípade uzavretia Zmluvy na diaľku (online, telefonicky a pod.) právo na odstúpenie od Zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených v právnych predpisoch na ochranu spotrebiteľa, a to do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty Tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé, pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode. Odskúšať však neznamená začať Tovar používať a následne nám ho vrátiť. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom v okamihu, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa:
  1. a)Tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
  2. b)dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
  3. c)Tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného Tovaru.
  1. Spotrebiteľ môže u nás uplatniť právo na odstúpenie od Zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od Zmluvy zaslaného na adresu Tehelná 32, 903 01 Senec alebo e-mailom na oznacenie.bolt@sticking.sk. Formulár na odstúpenie od Zmluvy je možné stiahnuť na stránke.
  1. Spotrebiteľ je nám s odstúpením od Zmluvy povinný doručiť Tovar spolu s príslušenstvom na adresu: Tehelná 32, 903 01 Senec. Tovar smie byť použitý iba v takom rozsahu, v akom môže Spotrebiteľ vyskúšať Tovar v „kamennom obchode“ a Tovar nesmie byť poškodený.
  1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy, predmetom ktorej je dodanie Tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy. Lehota na odstúpenie od Zmluvy je zachovaná, ak Spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od Zmluvy.
  1. Po odstúpení od Zmluvy vrátime Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré Spotrebiteľ preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím Zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie Tovaru. Nie sme však povinný uhradiť Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby budú Spotrebiteľovi vrátené do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené oznámenie Spotrebiteľa o odstúpení od Zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri svojej platbe, ak sa Spotrebiteľ s nami nedohodne na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
  1. Nie sme povinný vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby podľa týchto Podmienok predtým, ako nám je Tovar od Spotrebiteľa doručený alebo kým doručenie Spotrebiteľ nepreukáže. Platbu za zakúpený Tovar uhradíme až po doručení vráteného Tovaru naspäť alebo po predložení dokladu preukazujúceho vrátenie Tovaru.
  1. V prípade, že Spotrebiteľ odstúpi od Zmluvy a doručí nám Tovar, ktorý je použitý alebo poškodený, prípadne je hodnota Tovaru znížená v dôsledku takého zaobchádzania s ním, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Tovaru, máme voči Spotrebiteľovi nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy Tovaru a uvedenia Tovaru do pôvodného stavu.
  1. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať naspäť alebo odovzdať nám Tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie.
  1. Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie Tovaru. Predpokladaný odhad týchto nákladov je v závislosti od veľkosti, hmotnosti Tovaru, vzdialenosti, odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie Tovaru a od cien, za ktoré Spotrebiteľ vybraný prepravca poskytuje svoje služby.
  1. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ Tovaru dohodnutého v Zmluve prerušil výrobu alebo vykonal závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia Našich povinností zo Zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom, akým ste Celkovú cenu uhradil Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
  1. Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.

IX.

PODÁVANIE PODNETOV A SŤAŽNOSTÍ

 

  1. Ako Spotrebiteľ ste oprávnený podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: sticking@sticking.sk.
  1. O posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
  1. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský  kraj, so sídlom: Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava, tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04.
  1. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.

X.

ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPORU SO SPOTREBITEĽMI

 

  1. Ako Spotrebiteľ máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: sticking@sticking.sk ak nie ste spokojní so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
  1. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
  1. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
  1. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, resp. https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

XI.

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená u Našich identifikačných údajov. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
  1. Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslanie informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, činí 2 mesiace.
  1. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
  1. Prílohou Podmienok je vzorový formulár poučenia Spotrebiteľa a vzorový formulár na odstúpenie Spotrebiteľa od Zmluvy.
  1. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
  1. Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa predpisov spotrebiteľa pri predaji  na diaľku.
  1. Vzťahy medzi nami a Spotrebiteľmi, ktoré nie sú upravené v týchto Podmienkach sa riadia právnou úpravou zakotvenou v Občianskom zákonníku a právnych predpisoch na ochranu spotrebiteľov. Vzťahy medzi nami a kupujúcimi, ktorí nie sú v postavení Spotrebiteľa sa riadia predovšetkým Obchodným zákonníkom.
  1. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 01.07.2024.